HTML

Erasmus Experience Efendim!

"Elindultam szép hazámból..." és megérkeztem Isztambulba 2009-ben. Eredetileg az ott töltött 5 hónapról szólt ez a blog, de lehet, hogy túlnő ezen. Erasmus, Isztambul, szerintem.

Erről írtam, ezt keresed

Így írtok ti

Kultúr-sokk – Látogatás a Yeni Camii-ban (Új Dzsámi)

Efendim 2009.09.27. 23:26

Élőben még sosem láttam ilyesmit. Egyrészt furcsa volt, hogy egy alapvetően keresztény kultúra gyermekeként bemehetek egy ilyen szertartásra és megnézhetem azt. Eszembe jutott, amikor a Montserrat-n sikerült beülnünk egy misére a világhírű fiúkórus pihenőnapján (továbbra is szégyellem magam, hogy nem olvastam el előbb az útikönyv idevonatkozó passzusát) és mennyire idegennek éreztem magam. És mennyire más ez most. Azt nem mondanám, hogy megtaláltam a belső békém vagy új otthonra leltem. Csak azt, hogy ez egy sokkal közvetlenebb közeg. A lámpák egészen mélyre vannak engedve. Így az egész, egyébként óriási tér szoba jellegűre zsugorodik. Nem magasodik föléd a hatalmas egyház megfélemlítő erejét demonstrálva, nincs jelentős távolság a szertartás vezetőjétől, az emberek karjai összeérnek, mindenki szorosan a másik mellett, pedig bőven lenne hely távolabb állni, mindenféle korú férfi egymás mellett (a nők számára külön rész van elkülönítve) a kisgyermektől az aggastyánig. Valahogy az egész valódibb, kevésbé szertartásos, sokkal inkább élő. Itt éreztem meg azt hiszem, hogy miért is ide jöttem, miért is Isztambult választottam. És nem bántam meg!

Címkék: dzsámi kultúrsokk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eeestanbul.blog.hu/api/trackback/id/tr21411597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása