HTML

Erasmus Experience Efendim!

"Elindultam szép hazámból..." és megérkeztem Isztambulba 2009-ben. Eredetileg az ott töltött 5 hónapról szólt ez a blog, de lehet, hogy túlnő ezen. Erasmus, Isztambul, szerintem.

Erről írtam, ezt keresed

Így írtok ti

Minden héten karácsony - 2. rész

Efendim 2010.01.13. 16:41

Szóval a vacsi után elindultunk éjféli misére, ami - mi sem természetesebb - 11-kor kezdődik. (persze lehet, hogy ez természetes, csak nekem nem az, mindenesetre engem megtévesztett az elnevezés) Antonin egyik egyetemi spanja az egyik templomban supportingolta a misét - gőzöm se nincsen, mi erre a hivatalos kifejezés - és úgy volt, hogy 22:45-kor találkozunk vele a templom előtt. Nyilván 22:45-kor még javában úton voltunk egy olyan templomba, amiről nem tudtuk, hogy hol van, ami nem is lett volna baj, mert Anto-t hívja majd a srác a részletekkel. Épp csak annyi volt a gond, hogy ahogy a fényképezőgépét, úgy a telefonját is otthonhagyta cuki belga barátunk és akkor sem hozta el, amikor a Canon-ért visszament.

Nade sebaj, gondoltuk, hisz a keresztény templom&Istiklal keresés nem sok találatot adhat, úgyhogy a legnagyobb templom felé vettük az irányt, amit errefelé ismerünk. Elég nagy volt forglom a templom bejáratánál, gondoltuk jó helyen járunk. Hát tévedtünk. Vagy mégsem?

A templomban egészen konkrétan egy afrikai kongabuli kellős közepén találtuk magunkat. Nekem eddig senki nem mondta, hogy az éjféli mise ilyen király is lehet. Miután Anto kifotózta magát, továbbindultunk, hátha megtaláljuk a megfelelő templomot, de nem sikerült a küldetést végrehajtani, úgyhogy végül karácsony éjjelén leültünk a Galata torony lábához sörözni.

Valahogy rendben volt ez az este. Úgy mindenestül. Ahogy ott ültünk úgy éreztem, hogy béke van. Itt vagyok Isztambulban, az én Isztambulomban. Ide tartozom, ezekkel a belgákkal és az ekkor épp anyuci szoknyája mellett valószínűleg csigát zabáló franciával. :P (felhívtuk még otthonról és bejátszottunk az "All I want for Christmas is you" refrénjét) A kezdetekről beszélgettünk Antoninnal. Hogy mennyire elveszett volt a gyenge angoljával (eszméletlen sokat fejlődött), hogy félt, hogy ki lesz rúgva (talán emlékeztek, hogy anno 5-en voltunk, amikor megtaláltuk ezt a 4 fős lakást), mert semmit nem tud, sosem élt még egyedül, én meg ott voltam tervekkel, számításokkal... Milyen régen volt már!

Valamivel több, mint 1 hét múlva a félév véget ér. Ugyan február 19-én megyek véglegesen(?) haza, de az Erasmusnak január 20-ával vége. És ez ma kicsit elgondolkodtatott.

Nade ez talán már egy másik bejegyzés tárgya lesz, mert mindjárt kezdődik az Avatar! :)

Címkék: party fotóriport kultúrsokk antonin

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eeestanbul.blog.hu/api/trackback/id/tr201669766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása